I. Pannonhalmi Bormarketing konferencia tanulságai
Az előzményekhez csak annyit, hogy a Bormarketing konferencia hazánkban Sopron után Pannonhalmán is megvetette a lábát. Jól tette, szükség van erre, hiszen a régi igazság ezen a délutánon is többször elhangzott, miszerint jó bornak is kell a cégér.
A program egy Leader projekt eredményeként született. A kicsit borús péntek délutánon a Pannonhalmi Apátság új éttermének, a Viator Étterem alsó szintjén találkozott közel 80 ember, köztük sajtós, vendéglátós, marketinges és természetesen a borászok.
A nap Bor-neked-es apropója, Nagy Robi előadása volt, mely az utolsó előadásként került meghirdetésre a közösségi bormarketing témájában. Összefoglalom a nagyon elnyúlt délután élményeit.
Mi volt jó a rendezvényen:
- a helyszínválasztás
- a meghívott előadók széles profilú spektruma
- Miklós Csabi saját pincészetére vonatkozó adatok és tervek konkrétumai
- Magyarország borfogyasztási szokásainak számokkal történő bemutatása
Ezek voltak azok az elemek, amiken javítani kéne legközelebb:
- Az időkorlátok teljes figyelmen kívül hagyása (sajnos Robi előadást meg sem tudtam várni).
- Nem derült ki, illetve nem jutott idő annak átbeszélésére, hogy a borvidék milyen célokat tűz maga elé ezen a téren.
Magánvéleményünk: A borneked.hu csapata változatlanul az online tartalomfejlesztés támogatását üdvözölné egy egységes kommunikációs terv kidolgozásával karöltve valamint egy győri helybeni állandó megjelenést a borvidék marketingelése kapcsán. Ezen kívül egy friss és színes grafikai megjelenést látna szívesen.
Itt pedig Robi előadása arról, amit alapvetően a Bor-neked.hu nap, mint nap csinál: