I. Pannonhalmi Bormarketing konferencia tanulságai

Az előzményekhez csak annyit, hogy a Bormarketing konferencia hazánkban Sopron után Pannonhalmán is megvetette a lábát. Jól tette, szükség van erre, hiszen a régi igazság ezen a délutánon is többször elhangzott, miszerint jó bornak is kell a cégér.

A program egy Leader projekt eredményeként született. A kicsit borús péntek délutánon a Pannonhalmi Apátság új éttermének, a Viator Étterem alsó szintjén találkozott közel 80 ember, köztük sajtós, vendéglátós, marketinges és természetesen a borászok.

A nap Bor-neked-es apropója, Nagy Robi előadása volt, mely az utolsó előadásként került meghirdetésre a közösségi bormarketing témájában. Összefoglalom a nagyon elnyúlt délután élményeit.

Mi volt jó a rendezvényen:

  • a helyszínválasztás
  • a meghívott előadók széles profilú spektruma
  • Miklós Csabi saját pincészetére vonatkozó adatok és tervek konkrétumai
  • Magyarország borfogyasztási szokásainak számokkal történő bemutatása

Ezek voltak azok az elemek, amiken javítani kéne legközelebb:

  • Az időkorlátok teljes figyelmen kívül hagyása (sajnos Robi előadást meg sem tudtam várni).
  • Nem derült ki, illetve nem jutott idő annak átbeszélésére, hogy a borvidék milyen célokat tűz maga elé ezen a téren.

Magánvéleményünk: A borneked.hu csapata változatlanul az online tartalomfejlesztés támogatását üdvözölné egy egységes kommunikációs terv kidolgozásával karöltve valamint egy győri helybeni állandó megjelenést a borvidék marketingelése kapcsán. Ezen kívül egy friss és színes grafikai megjelenést látna szívesen.

Itt pedig Robi előadása arról, amit alapvetően a Bor-neked.hu nap, mint nap csinál: